Dredge Review- Vissen in een Spannend Jasje

Dredge is een indiegame ontwikkeld door Black Salt Games, waarbij spelers de mysterieuze zee verkennen nadat ze gestrand zijn met hun schip. Het doel is om geld te verdienen en het schip te repareren, terwijl je puzzels oplost om vissen te vangen. Echter hangt er iets vreemds in de lucht. het lokale dorp lijkt omringd te zijn door een mysterieuze mist. In dit artikel bespreken we onze bevindingen van deze game en of het de moeite waard is om te spelen.

Wat is Dredge

De game begint wanneer je als speler gestrand bent op een eiland en moet overleven. Je krijgt de controle over een klein schip en begint met het vangen van vis om geld te verdienen en te investeren in upgrades. Naarmate je verder komt, merk je dat er iets vreemds aan de hand is en begin je puzzels op te lossen om antwoorden te krijgen. De combinatie van het verkennen van de zee, het oplossen van puzzels en het verzamelen van vissen maakt Dredge een unieke game die de moeite waard is om te spelen.

Het Vangen van Vissen en Puzzels Oplossen

Het vangen van vissen in Dredge is niet zo simpel als het lijkt. Je moet rekening houden met de grootte van de vis en hoeveel ruimte deze in beslag neemt op je schip. Het is constant een keuze tussen kwantiteit of kwaliteit. Om speciale vissen te vangen moet je ook rekening houden met de tijd van de dag en de locatie. Er zijn bijvoorbeeld speciale vissen die alleen in de nacht gevangen kunnen worden, maar dit kan gevaarlijk zijn omdat er ook gevaarlijke wezens in het water leven die snachts naar het oppervlak komen.

Naast het vangen van vissen moet je ook puzzels oplossen om verder te komen in het verhaal. Dit voegt een extra uitdaging toe aan de game en zorgt ervoor dat de speler betrokken blijft bij het verhaal.

Upgrades en NPC's

Een van de belangrijkste aspecten van Dredge zijn de upgrades die je kunt kopen voor je schip. Dit kan variëren van het upgraden van de motor tot het vergroten van de opslagruimte voor vis. De upgrades zijn belangrijk om verder te komen in het spel en maken het mogelijk om de grotere en betere vissen te vangen.

Daarnaast zijn er veel NPC's (non-playable characters) waar je mee kunt praten om missies te krijgen. Deze missies kunnen variëren van het vangen van een specifieke vis tot het vinden van antwoorden op de mysteries die zich afspelen in het spel.

Onze Bevindingen

Na het spelen van Dredge kunnen we stellen dat het een leuke game is voor de indiegame liefhebbers. Het begin van de game kan echter wel wat traag aanvoelen, omdat je begint met een 2e hands 5 pk motortje van de schroot. Na de upgrades aan de motor zal het spel echter een stuk sneller en vermakelijker verlopen en verveel je je niet.

Naast het vangen van vissen en het ontdekken van het mysterie van de mist, is er nog een ander aspect dat Dredge interessant maakt: het verzamelen van waardevolle materialen en items. Deze items zijn te vinden door te zoeken naar gezonken schepen en je kraan te gebruiken of door bepaalde missies te voltooien. Het verzamelen van deze items is belangrijk, omdat je ze kunt gebruiken om je schip te verbeteren of om nieuwe vistuigen te kopen.

Een ander aspect van de gameplay van Dredge is het oplossen van puzzels. Sommige vissen zijn alleen te vangen door speciale puzzels op te lossen. Deze puzzels zijn over het algemeen niet erg moeilijk, maar voegen wel een extra uitdaging toe aan het vissen.

De graphics van Dredge zijn prachtig en sfeervol. Het spel speelt zich af in een kleurrijk en mysterieus onderwaterlandschap. De soundtrack van het spel past perfect bij de sfeer en draagt bij aan de algehele ervaring.

Al met al is Dredge een leuke en vermakelijke game voor de indiegame-liefhebber. Het begin van het spel kan wat traag aanvoelen, maar naarmate je verder komt en je schip verbetert, wordt het spel steeds leuker. De puzzels zijn niet erg moeilijk, maar voegen wel een extra uitdaging toe. De graphics en de soundtrack zijn prachtig en dragen bij aan de sfeer van het spel.

De game is op het moment rond de 20 a 30 euro en dat is hij zeker waard. En wij raden hem zeker aan!

Vorige
Vorige