Sons of the forest - De eerste update!
We zijn nu twee weken verder en het team van Endnight Games is gister avond (9 maart) uitgekomen met de eerste update voor de game. Wij vertellen je over alle nieuwe items, bugfixes en patches!
Laten we beginnen met de toegevoegde functies, Hier onder staan ze op een rijtje.
Verrekijker toegevoegd
Ontbrekende lederen pak voor Virginia toegevoegd aan de wereld
Deltavlieger toegevoegd
Verdedigingsmuurpoort toegevoegd
Je kan nu deuren vergrendelen met een stok aan de binnenkant van de deur
Kleine vogels zullen nu landen en eten en vol raken
De visval zou nu moeten werken en vissen vangen (elke 5-10 minuten) zolang hij in het water staat en het huidige seizoen geen winter is
Enkele extra verhaalelementen toegevoegd
Nieuw structuurtype toegevoegd: Eenzijdige Apex. Vult de ruimte tussen een scheve balk en de ondersteunende balk. Lijnt automatisch uit op basis van de hellingshoek van de straal. Past variaties van kwartblokken automatisch op de juiste lengte aan. (in ABNL: Gaten van de puntdakmuren vullen is nu mogelijk)
Nieuwe headshot death-animatievariaties toegevoegd voor kannibalen
Boze gewone kannibalen kunnen nu aanvallen door uit bomen te springen
Mid-game Bossfight toegevoegd in de voedselbunker
Uitkijktorens toegevoegd aan sommige kannibalendorpen
Story Paper-pickups laten nu de gebruikersinterface zien om in te zoomen
Gebouwde kleine constructies (meubels) kunnen nu worden opgepakt, terwijl ze kunnen worden gepakt kunnen ze ergens opnieuw worden geplaatst of kunnen worden gegooid om ze in te laten storten en hun grondstoffen terug te krijgen
Optie toegevoegd om naamlabels van spelers te verbergen
Optie toegevoegd om projectieldradenkruis en baan te verbergen
Toegevoegd Instellingen Resetten in het scherm Opties
Ook zijn er wat patches geweest. Hier onder staan ze voor je vermeld!
Oplossing voor het openen van een grot in het late spel met te veel vijanden
Zet rust drain van honger en uitdroging op 0
Getweakte bessen om iets meer volheid te geven
Getweakte energiedrank om half zoveel hydratatie en minder energieboost te geven
Een aangepaste hoeveelheid volheid en hydratatie die alle kruiden en paddenstoelen geven
Modderige kannibalen worden nu minder boos (door de nabijheid van spelers en in het late spel)
Sommige melee-gebeurtenissen en reeksen van spelers aangepast voor een betere reactie van de AI
Kelvin’s vis vang taak stopt na een tijdje
Verhoogde gezondheid van kannibalenpantser met 1,5x.
Op niveau hard Verhoogde gezondheid van griezels, afhankelijk van het aantal actieve multiplayerspelers
Getweaked fire drain rate om het gebruik van brandhout belangrijker te maken
Gezondheidsinstelling harde vijand teruggebracht tot 1,25x gezondheid
Gehalveerde jachtgeweerschade
Verhoogde hoeveelheid rust die je krijgt met het zitten op een stoel van 0,3 naar 0,7
Mogelijkheid toegevoegd voor vijanden om de speler snachts wakker te maken
Slaap cooldown toegevoegd
Er zijn (gelukkig) ook veel andere dingen verbeterd en gefixt, lees het hieronder!
Oplossing voor sommige LOD's die soms niet correct schakelen
gefixt: 'springerige' boomstammen als ze diep in het water liggen
Voorkomen dat de bank zo dicht bij voorwerpen werd geplaatst dat de speler vast kon komen te zitten bij het opstaan nadat hij erop had gezeten
Meer kleine prop-opstelling toegevoegd voor melee-effecten en botsingen
De voortbeweging van herten en elanden is aangepast voor een beter pad
Gefixt: slaapanimatie voor vrouwelijke kannibaal Verbeterd
rode kannibaalanimatie en overvloeiing Door item opslag te vernietigen, worden opgeslagen items nu als dynamische pick-ups voortgebracht
Gefixt: enkele potentiële problemen bij multiplayer-verbindingen
Gefixt: meerdere problemen met invoerbindings
Prestaties versnellen voor wereldzoekers
Logica toegevoegd om toe te staan dat luiken en deuren worden geforceerd wanneer een speler naar binnen spawnt
Unieke/verhaalitems worden nu geforceerd uitgerust wanneer ze worden verzameld
De richting van de deur wordt nu bepaald door de positie van de speler bij het plaatsen, het gezicht voor de speler is het binnenvlak
Enkele kleine problemen met de verlichting op Bunkerfood opgelost
Strandgroeten geregenereerd met verkleinde koraalrotsafmetingen
Zou niet langer in staat moeten zijn om met een stok door gesloten deuren te komen (Sorry speed runners!)
Gefixt: Kelvin die bomen omhakt met spelerstructuren eraan vast
Vaste keycard-gast die niet de twee deuren in bunkerentertainment opent en niet nodig is om toegang te krijgen tot bunkerwoonwijk
Gefixt: spookblauwdrukken die niet onder water renderen (bijvoorbeeld vistrap)
Gefixt: enkele stroom onderwater-renderingsproblemen
Gefixt: speler vast na het sterven terwijl hij touw klimt
Gefixt: mogelijkheid om papieren doel op tarp-collision te plaatsen
Gefixt: plaatsing van defensieve muuroptie beschikbaar op niet-gegronde pilaren, wat vaak resulteert in ongeldige plaatsing die wordt afgewezen
Gefixt: plaatsing van een defensieve muurlog tegen een pilaar gemaakt van log-kwartaalvariatie die een ongeldige plaatsing veroorzaakt die wordt afgewezen
Gefixt: vernietiging van de kleine dierenval die tweemaal zijn hulpbronnen terugkrijgt
Gefixt: enkele problemen die optreden wanneer een vuur wordt vernietigd tijdens interactie
Gefixt: tarp tillen met stok die soms de stok niet detecteert die goed is uitgerust bij automatische uitrusting, wat resulteert in een onnodige vertraging voordat de actie wordt uitgevoerd
Gefixt: toevoeging van logplanken aan spookblauwdrukstructuren door het automatisch splitsen van logboeken die de log niet goed consumeren Vaste gevallen waarin sommige elementen uit sommige niet-gebouwde contouren konden worden verwijderd Volume-fix voor grotvisuele weergaven die worden uitgeschakeld bij navigatie naar sommige hoeken van grotten Oplossingen voor verschillende open rots / klifranden in terrein
Gefixt: gevallen waarin Virginia grabbag-interactie kon worden geactiveerd tegelijkertijd als ophalen, wat leidt tot slechte spelersstaat
Gefixt: gevallen van speler die vastzit bij aanval met speer na wederopstanding
Gefixt: vijandelijke pantserinstelling die niet werkt
Gefixt: dierenaantal instelling die niet correct werkt
Gefixt: speler die acties kan activeren tijdens grondaanvallen, lost enkele mogelijke tijdelijke vastgelopen staten op.
Gefixt: enkele gevallen van kleine vogels die niet bang zijn voor de speler
Gefixt: enkele onjuiste toetsenbordpictogrammen voor toetsenbordinvoer
Gefixt: muziek die niet wordt afgespeeld op titelscherm na het verlaten van een multiplayer-spel
Herfstgrondbladeren zouden nu minder zichtbaar moeten opduiken
Speler zal niet langer in een kapotte staat raken bij het proberen een item uit te rusten dat ze al vasthouden en dat op voorraad is gemaximaliseerd
Er waren ook veel glitches met audio in de eerste versie, gelukkig hebben de makers daar ook naar gekeken.
Verbeterde audio CPU-overhead Verbeterde sommige cannibal audio / vocalen
Verminderde audio-stotteringsproblemen
Verminderde intensiteit van het audio-effect van hoge wind om de prestaties te verbeteren
Verminderde maximaal aantal voetstap audio om de CPU-kosten te verminderen en de prestaties te verbeteren
Het audio-effect van rinkelende explosies en granaten veranderd, om te verminderen naarmate je verder van de explosie bent, zodat het niet wordt afgesneden met de afstand
Spittle-audio toegevoegd aan het eerste spittle-nest in Entertainment Bunker
Toegevoegde fade-outs naar fysieke geluiden
Speler steen-voetstap bij rennen, waterval- en surfniveaus aangepast
Voegde geweerschietgeluid toe vóór de opening van de deur in de "Get down son" cutscene
Geüpdatete getriggerde en reset-audio-evenementen op Verschillende vallen
Voorkwam dat het reparatiegereedschap SFX spamde, wat prestatie- en audioproblemen veroorzaakte
Oplossing voor audio-loop die niet stopt bij het afdalen van touwen
En dat was ‘m dan. De hele waslijst van de eerste update van Sons of the Forest. Wil je meer lezen over de update, check dan de officiële Steam announcement!